Sorry for a long hiatus


Assalamualaikum w.b.t. It's been 373 days i've gone. Prev post sembang 118 hari ja hehe sorry dear followers. Actually lah kan, aku terlupa terus pasal blog ni. Tonight terasa nak menaip, teringat sebab ada member bosan and then aku pun syorkan dia bukak blog aku dan dia pun ungkit pasal 118 hari tu. Bertuah punya member hahahaha -.-
2015 pun dah berlalu, Too many things happened. What is supposed to be memory had been a memory. Acah acah dengar lagu shinhwa memory pulak nih. Omo boleh terjatuh cinta dengan ahjussi ahjussi ni pulak heuheu ~ 
Takdak apa nak cerita pun. Cuma dalam 2015 nih aku dah lalui satu pengalaman yang selalu orang cakap "people come and go". Datang tak diundang, pergi tak khabar. For sure people come for a reason. Allah hadirkan seseorang dalam hidup ini semua bersebab. Yang pasti itu yang akan mematangkan diri.

Dan satu lagi pengajaran dalam 2015 ni jangan mudah percaya orang yang baru kau kenal. Walaupun dalam tempoh perkenalan tu dia baik sangat. Yes, aku dah kena. 
From that situation jugak aku nak nasihatkan kaum hawa kat luar sana jangan mudah percaya lelaki. Jangan mudah cair dengan laki. Jangan. Lansung jangan. Aku ada sorang kawan laki, dia pernah cakap lelaki perlukan wanita untuk tersenyum. Kadang bila dia dengan kau, ayat manis sana sini, kau tak tahu yang ada perempuan lain kat belakang tengah pegang pisau menghadap kau. Dia takkan apa apa kan laki tu walaupun laki tu punca segalanya. Manusia mudah diperdaya dengan cinta gais.

Nasihat aku hanya satu, aku harap sangat kaum hawa kat luar sana, mahalkan diri anda. Biar berlagak sampai kau nikah. Time tu ha kau nak manja pun dah tak pa. Dah selamat dan insyaAllah ada barokah :) 
Takpa lah aku tak suka bahas bab bab rumah tangga lagi memandangkan aku pun baru nak pt3 tahun ni. Hahaha pt3 weh nampak ja tak penting, walhal penting. Doakan aku yang terbaik, insyaAllah. Oh ya, aku ada azam tahun ni, aku nak rajin rajinkan diri menulis blog balik huhuhuhu nak cari balik skills dulu dulu. Aceyh
Oh ya lagi satu, aku ada Konvensyen Keusahawanan khamis ni, bersaing secara sihat. Kalah menang adat pertandingan, Yang penting boleh jumpa geng protune balik. Rindu weh semua :') 
Ok mari aku tutup dengan janji yang aku tak berani jamin tertunai ke tidak, aku akan update pasal konvensyen nanti. Stay tune followers.

 Goodnight and Assalamualaikum 

1 comment: